60 minuter

Japp, om en timme börjar dagen och jag känner mig såå slö idag. Är inte så otroligt peppad på att gå ut i freaking - 20 grader, men till min glädje så verkar dagens schema i skolan rätt kul (vi ska se på FILM, när gjorde man det senast i skolan liksom?).
Idag ska jag dricka jättemycket vatten, jag fick nyss höra av min mycket trevliga klasskamrat Dr Kickan att huvudvärk ofta beror på vätskebrist och vätskebrist inte helt sällan beror på kyla..så nu ska vi se om det hjälper med ett par liter umeanskt kranvatten!
Jag ska jobba ett par timmar idag med så att jag har råd med alla mina dyra vanor ( som jag egentligen anser vara fullkomligt normala vanor), men som student är det tänkt att man ska leva på 7000 kr i en månad när hyran ligger på 3000 + bredband, el, kabel-tv osv = 3500 kr. Har man då djur också så går det ett par hundralappar där till mat, tuggsaker, försäkring osv. Då är vi uppe i minst 4000 - inte nog med det, pengarna ska även räcka till mat, "hygienartiklar", KLÄDER & SKOR, smink, försäkringar till sig själv, medlemskap och diverse annat.. Ja ni som själva är studenter vet hur det är. Kontentan av detta är att man MÅSTE i princip ha ett extrajobb, helst två.
När min pappa läste på universitetet för ungefär hundra år sedan, så fick han, om man omvandlar dåtidens pengar till dagens, drygt 10 000 tror jag det var vi kom fram till. Hittade t.o.m en sida där man kunde omvandla pengars värde från olika tider. Anyway, tycker dom (politikerna) att vi idag ska klara oss på 3000 mindre? Låter det vettigt?
Sen kan man visserligen se det från andra hållet, vi har förmånen att kunna ta studiemedel och får en del av det i bidrag, så det kunde vart värre! Det kan det alltid.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej där!
Jäklit fin sida.. men hur fick du rosa överskrift på inläggen??

2007-02-07 @ 15:45:23

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback