Tillbaks till Lund

Sex timmar kvar till avresa mot Malmo/Lund. Vi satt uppe halva natten & pratade, bland annat jamforde hur landerna funkar. Har betalar man typ 50% skatt och far ingenting for det. Dom har inget som liknar studielan eller a-kassa och dagis tex ar inte sarskilt vanligt. Jag forklarade att vi nu har borgerlig regering och dom kunde inte forsta varfor vi ville andra pa ett system som ar sa pass lika for alla som de roda ger. Det ar verkligen intressant att se skillnaderna trots att det ar lander som ligger sa pass nara varandra.

Snart beger vi oss till middag, jag har onskat barstj (rodbetssoppa) och nagon slags kott samt cheesecake. Imorgon borjar den stora dieten. Idag: kranga!

Visst ar det mellandagsrea nu i Sverige? Maste hitta en nyarsblasa i dagarna, eller nagot festligt atminstone. Synd att det inte finns mer tid for shopping har, affarerna ar betydligt mer spannande an i Lund.

Puss & kram och hall tummarna for att jag ska slippa den galna kon (ko som i massor med manniskor, inte djuret ko) pa flygplatsen som sist vi var har!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Ah, bra att du kommer hem snart så man får tillbaka å ä och ö i dina inlägg, är lite smått ansträngande att försöka tolka din skrift. I will hold my thumbs...:)

Postat av: Aleya

Barstj är gott!
Idag började mellandagsrean i Luleå och jag & min syster har gjort stan. Hittade en del fint även om man tror att vissa kläder legat i deras lager i flera år. Någon nyårsklänningen hittade jag däremot inte så jag ska ge det ett nytt försök när folkmassan tröttnat. Ha en bra resa!

2007-12-26 @ 20:49:27
URL: http://aleya.webblogg.se
Postat av: stina

lycka till i mellandagsrean.. det kan bli våldsamt ;)

lust att ge mig nånna tips på hur jag kan bära min nyårsklänning?

http://contaqt.blogg.se/1198698032_nyrsblsa.html

2007-12-26 @ 21:11:11
URL: http://contaqt.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback