Kråkröst och spetsad varm choklad

Klippte naglarna igår kväll enbart för bowlingens skull, och så blev det såklart inställt. Kräksjukan har drabbat A´s systers familj som vi skulle dit med. Så nu sitter jag här med mina korta naglar och kraxande stämma. Förkylningen har tydligen inte släppt så jag avstod från party ikväll och ska vara hemma och hasa omkring i mjukiskläder och läsa lite chic-lit. Träffade M & C för fika och drack varm choklad med päronlikör. En riktig höjdare faktiskt - prova om ni har möjlighet!

Vi har två höglöpande hundar i huset. Två tikar. Men det verkar inte spela någon större roll för dom, det juckas, tvättas och andra halvperversa aktiviteter. Kollar snart på blocket om det finns några lämpliga partners till dom.

Plötsligt är det bara två dagar kvar i Skåne. Måste erkänna att jag saknar "hemma" litegrann, egna sängen, Polly the cat..och DATORN.. Just nu har jag lånat A´s brors dator som håller i ungefär en timme sen får jag åter igen ägna mig åt 1800-tals sysslor. Igår när jag precis hade gosat ner mig i fåtöljen med datorn på knäet och börjat knappa kom Pia fem år in och ville diskutera det ena och det andra. Mhmm, mhmmm svarade jag på allt men hon verkade rätt nöjd ändå. Fick hursomhelst lite dåligt samvete och kompenserade med såhärgömmermansigijulehuset-leken.

Kommentarer
Postat av: Emma

Så himla fint med snöflingorna på bloggen! /Emma

Postat av: Sanna

Ja, appropå snöflingorna som Emma nämnde där så försökte jag också få till snöflingor på min blogg för alla har ju det nu! Men nej då, hur mycket jag än försökte och ändrade flyttade sig inte de där jävvla snöflingorna! Gjorde jag så de kom in i från höger sida och åkte åt sidan så gick det men inte uppifrån och ner... Jag som brukar anse mig som duktig på sånt där, men tyvärr så blev jag besegrad av något så mesigt som animerade snöflingor... Men jag får ju iallafall njuta av dina! Gott nytt år på dig!

2007-12-30 @ 19:35:46
URL: http://fridasusannaj.blogg.se
Postat av: Sandie

KLart man saknar skåne =) usch vad jobbigt med förkylningar som itne vill släppa...min vill inte heller.. =( kram å gott nytt år =)

2007-12-30 @ 21:53:46
URL: http://chipset.webblogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback