Idag

Appropå Polen, har ett ip-nummer som fullkomligt bombarderar bloggen med kommentarer där det står ungefär samma sak, fast mailadresserna & bloggarna är olika. Kollade upp numret och det är någon som sitter i norra Polen tydligen. Fler som har fått den här snubben på sig?

Jag trodde inte jag skulle säga det här, men jag börjar bli less på att gå i affärer. När man har besökt samtliga affärer ungefär tre gånger så har det börjat gå till överdrift. Helgen blir alltså köpfri, ska träffa vänner, bowla, på födelsedagsfika, chilla och sen är det dags för nyårsafton. Helt ärligt, jag bryr mig inte det minsta om nyår. Jag hade utan problem kunnat sitta hemma och dricka té om det inte var för att vi är här nere nu och då vill vi passa på att träffa folk.

Det är jättekonstigt att höra skånska överallt. Så här grov skånska pratade inte folk för något år sedan, helt säkert. Nu förstår jag hur norrlänningar tycker att jag låter.

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha, säger ju att du har en rolig skånska ;P hoppas att ni har det bra därnere i skauneland, själv har jag precis movat in hos farsgubben igen,känns drygt och trist, men vad gör man ;P Hälsa anders,pollan o nikko! Så ses vi efter nyår :D KRAMAR!!

Postat av: evelina

japp, har gjort en toning =) vad bra, eftersom jag trivs bättre i mörkare med =)

sooo, you´re back from polen! har det varit bra?

kramar

2007-12-28 @ 21:41:57
URL: http://evelinastrand.blogg.se
Postat av: Jenni

Haha! Eller hur jag tycker du låter! :)
Maten står fortfarande i ugnen... Smelling fabulous! Däremot vet jag inte hur länge klyftpotatis ska stå inne... Eh.. Inte riktigt mitt område det här vettö..
Jag vill åxå bara va hemma på nyår å ta det lugnt. Men är man i värsta metropolet så måste man väl fira ;) T vill nämligen slå klackarna i taket verkar det som...

2007-12-28 @ 21:54:20
URL: http://missjenni.blogg.se
Postat av: Sanna

det finns ju anledningar till att Skåne borde tillhöra Danmark ;)
1 mån kvar sen är det 16 dagar sol och bad i Thailand, hoppas att du också har något att se fram emot :)

2007-12-28 @ 22:21:32
URL: http://gwanii.blogg.se
Postat av: Aleya

Det känner jag igen. Det är först när man flyttar och återvänder som man förstår hur man själv faktiskt låter. ;)

2007-12-28 @ 22:39:14
URL: http://aleya.webblogg.se
Postat av: Pernilla

Jag håller med dig om att det börjar bli jobbigt att gå i affärer - särskilt vid den här tiden.

Skönt att du fick jackan ren. Avskyr offentliga toaletter och den här historian gjorde knappast saken bättre :D

Ha en trevlig helg! Kram!

2007-12-28 @ 23:13:29
URL: http://pernillah.tjejsajten.se
Postat av: stina

äsh, det e du som e känslig.. skånskan har alltid vatt den samma.. gådd nyed åer! (eller hur man nu ska skriva det för att betona skåenskan..)

2007-12-29 @ 20:00:42
URL: http://contaqt.blogg.se
Postat av: Per o Sara

Hej! Synd att du börjat tröttnat på att gå
i affärer, annars har vi hittat ett antal åt dig
i Kuala lumpur bl.a. en med 700 butiker i. önskar
er ett gott nytt år ses snart.

2007-12-30 @ 12:00:30

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback