Blodpudding & Coca Cola

Jag mår lite illa. Jag festade till det med blodpudding till lunch, sönderstekt sådan med ett halvt kilo lingonsylt till, och nu mår jag alltså illa. Räddning: en burk cola sen är jag på g igen.

Varje gång jag dricker cola, nej men lite då och då, kommer jag att tänka på min lågstadielärare Birgit. Hon var en stabil dam i 50-års åldern (fast för oss små parvlar såg hon ut att vara minst 80), hade stora glasögon á la 90-tal, kort permanentat hår och alltid stora nylonkjolar och blommiga blusar. Hon var ganska rolig. Hon föreläste ofta för oss att man absolut inte skulle dricka cola, det förstör tänderna, man blir tjock och stötta ett sådant stort företag var inte bra alls. I alla fall så åkte vi till Danmark och gick i små grupper runt på stan, när vi sedan kom tillbaks till mötesplatsen för tidigt så satt Birgit där med det största glaset (typ fem liter) cola jag någonsin sett och sörplade i sig för fullt.

Jag skyller mitt cola-missbruk på Birgits svek.


Kommentarer
Postat av: Jenni

Då skyller jag med på henne! :)

http://www.parfym.se/Default.aspx
Du ville ju jag skulle säga till om det var nåt till din lilla sida... Men denna kanske du har...?

Ses imon du din lilla mört!

Postat av: Sarah

men tack:-)

oh jag älskar blodbudding!! med massa lingonsylt

2007-12-11 @ 17:25:08
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se
Postat av: Pernilla

Haha, blir lätt så. Jag har själv lite avsmak av ouzo - det för mig med ens tillbaka till året då jag var 16 år :D

Åh, vad roligt med USA. Dit vill jag också - särskilt till New York. Var har ni planer på att åka?

Nä, jag är inte ledig än (fast man kan nästan tro det). Jag har uppsatsen kvar, vilken ska sättas samman under nästa vecka. Men jag har inte särskilt mycket att göra under tiden, så på sätt och vis är jag ledig. Hur går det för dig med uppsatsen? Börjar det närma sig slutet? :)

Kram!

2007-12-11 @ 17:39:37
URL: http://pernillah.tjejsajten.se
Postat av: bambi

Jag är högst beroende av Cola Zero.. dricker typ 1,5 liter per dag!

2007-12-11 @ 19:48:37
URL: http://bambi.bloggagratis.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback