Människans bästa vänner

Med anledning av en stor spya på vår relativt nya vita matta känner jag att jag måste tydliggöra vissa saker när det gäller husdjur. Jag bloggar ju en hel del om vår små fluffar som ofta säkert ser väldigt små, oskyldiga och okomplicerade ut.
Men sanningen är inte riktigt så enkel som bilderna.

♦ Djur spyr, lite då och då - särskilt katter som spyr upp hårbollar, och i alla fall vår katt gör det helst på mattor
♦ Djur blir dåliga i magen ibland, och kan inte hålla sig. Då talar jag framförallt om hundar. Hunden MÅSTE då bajsa i den stunden och gör det alltså på golvet alternativt på den vita mattan
♦ Djur kostar pengar, speciellt om det handlar om veterinärkostnader. Även om man har försäkring bör man alltid ha ett sparkonto om något skulle inträffa
♦ Djur kräver att man inte kan göra vad man vill, när som helst - det krävs planering och ibland får man avstå från saker och ting
♦ Ibland vill inte djuren som man själv vill, vilket ofta leder till frustration och en hel del arbete med att förändra beteendet
♦ De flesta hundar och katter fäller, vi dammsuger varannan dag och ändå är det tussar överallt. Svarta kläder är nästan omöjligt för oss att ha eftersom båda våra gullegrisar är vitpälsade


Såklart tycker jag att det är värt det trots alla ovanstående punkter, - men man ska nog alltid tänka en och två gånger innan man tar ansvar för ett husdjur!

Kommentarer
Postat av: Erika

Bra inlägg!
Min hund har troligtvis borelia nu så vi ska till veterinären i veckan och ta blodprov. stakarn.
Ha en trevlig helg!

Postat av: miliz

bra skrivete dedär!

2007-04-28 @ 17:37:45
URL: http://miliz.blogg.se
Postat av: Linda

Aha. Är du på säsongen som går i Sverige nu -jag vet vem som vinner, jag vet vem som vinner- ;p (för inte kan det väl gå o se vem som vinner i USA redan?) Håller fullt o fast med ditt djur-inlägg, eller; inte det om päls-har nakenhund! Men visst krävs det massa jobb! Men, JA, det är värt det :) Trevlig helg!

2007-04-28 @ 18:10:43
URL: http://hysterica.blogg.se
Postat av: Anna

Hej! Från början kommer jag från Sandviken men har bott och pluggat i just Umeå i 4 år så det känns som hemma, underbar stad tycker jag!! Hoppas du har en mysig lördag! Här blir det lite vinkväll! / Anna

2007-04-28 @ 18:24:54
URL: http://annalollo.blogg.se
Postat av: Anna igen

Bor i Helsingborg nu...trivs great!

2007-04-28 @ 18:25:56
URL: http://annalollo.blogg.se
Postat av: Victoria

hehe kul om du skulle hitta någon till honom :)

ja vi har en långhårigkatt, hon spyr och fäller hår :P man ser nästan själv ut som en katt när man har svarta kläder ibland :P minst lika hårig iallafall :P

2007-04-28 @ 19:04:15
URL: http://virraan.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback