Lugn lördag

Kände mig lite seg i förmiddags, men det blev ändring på det då vi åkte ner till J & T, grabbarna bytte däck och Jenni och jag gick ut i skogen och hurtade. Det är kallt idag men solen skiner så det var verkligen uppfriskande att vara ute någon timme.

Efter gårdagens McDonalds-upplevelse så bestämde jag mig för att vi ska äta något vettigt idag så vi har inhandlat fiskfilér och massor med olika grönsaker som ska in i ugnen med lite goda kryddor och potatis till.
Det här med matlagningen är även ett projekt för framtiden; recepthäften och flertalet kokböcker har vi, men problemet är att de aldrig används..eller ok, inte så ofta i alla fall. Men nu börjar jag bli trött på snabbmat och jag är övertygad om att man kan göra matlagningen till en kul grej.
Nu hör jag att A redan har börjat hacka grönsakerna så jag får kasta mig ut i köket, det var ju faktiskt jag som skulle göra dagens måltid! ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

det är sjukt varmt ute här! som en julidag =)

duktigt av dig som lagar mat! Fredrik är kocken här, jag kokar mest nudlar eller steker korv, haha!

kram


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback