Läst - läser - ska läsa

Har alltid varit en riktig bokmal och tycker att läsa är ett av de bästa sätt att koppla av. Om man hinner vill säga. Inte helt sällan får jag lite dåligt samvete om jag sitter med en skönlitterär bok istället för kurslitteraturen, men det får man lära sig att släppa.

Just nu läser jag fortsättningen på en bok jag läste för ett bra tag sedan; den första hette Smultron & Svek och uppföljaren heter Vinbär & Vemod och handlar i korta drag om en familj i Östersund, deras relationer och ensamhet.

image66

Jag har inte kommit så långt ännu men känner mig inte sådär jättepeppad, räckte nog med den första egentligen. Den här känns väldigt förutsägbar och blir då på gränsen till lite trist.


Nyligen läste jag Kårnulf was here av Josefine Adolfsson.

image67

Gillade den. Den berörde och var intressant. Hemsk och fin. Kanske lite för mycket åt det poetiska hållet för min smak visserligen. Det som var lite extraintressant var att den delvis utspelade sig i Lund där jag är uppvuxen så då känns det ju såklart lite närmre.


Next up är Singel på nytt av Plum Sykes som skrvit bland annat Bergdorfblondiner. Där vet man vad man får, det är lättläst, underhållande och en flykt från verkligheten. Perfekt istället för en tidning eller ett tv-program.

image68

Kommentarer
Postat av: Sanna

Johanne Hildebrandt har skrivit en serie bra böcker. Freja, Idun och Saga. Lite bronsåldersromantik sådär ;) Jag gillar Anne Holts kriminalkomaner annars och Gossip Girl om man vill ha lite meningslös men rolig chicklitt :)


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback