Fadderbarn

Varje månadsslut sätter jag över 200 riksdaler till Barnfonden, vilka i sin tur går till Maria i Brasilien. Maria bor med sin familj i ett fattigt område, hennes bror har ett fysiskt handikapp som gör att han inte kan arbeta, vilket såklart gör det tuffare för deras familj ekonomiskt.
När jag anmälde mig som fadder var hon 11 år och idag är hon 14. Nu har jag inte hört från henne på ett tag, men sist jag fick ett brev så gick det bra för henne i skolan och hennes familj mådde väl.

Alla som har möjlighet ekonomiskt borde verkligen skaffa sig ett fadderbarn, 200 kr är inte mycket för oss men räcker till mycket för många människor. Har man inte möjlighet att betala hela summan själv kan man t.ex. dela det med någon, eller till och med vara en klass som lägger ett par kronor var varje månad och har ett gemensamt fadderbarn.

Det här låter grymt mycket som en klyschig reklam märker jag..men när det gäller det här ämnet kan det väl inte bli för mycket av varken klyschor eller reklam egentligen?

image129

Kommentarer
Postat av: Malin

Hehe tack för tipset tjejen :) ska jag spana efter dem!

Postat av: Sanna

Vad duktig du är med fadderbarn och allt. HAr funderat på det men det har aldrig blivit av. Funderar även på att bli fadder genom WWF. Känns ganska viktigt att vi får ha kvar tigrar och orangutanger etc..

2007-04-23 @ 21:17:25
URL: http://gwanii.blogg.se
Postat av: Angelica

Vad du är duktig.. Det ska jag oxå göra en vacker dag. Men jag börjar med att köpa halsbandet från Barncancerfonden tror jag.. det är iaf ett litet bidrag!

2007-04-23 @ 22:53:00
URL: http://monchichi.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback